Welcome, Guest. Please login or register.
September 07, 2010, 03:50:21 AM
Home Help Search Calendar Login Register
News: Azkal FORUM is powered by Philippine Football and Sport ASSOCIATION ( PFSA www.PFSA.biz ) and   CFCIA beside BUNDESLIGA-CLUB Alemannia-Aachen's footballschool "DO IT SOCCERUNIVERSITY".Messages of SPORT-FANS and SUPPORTERS around the world are very welcomed ! Smiley
 Daily up-dated actual news are available about  www.PFSA.biz and  www.PFFmanila.org

+  AZKAL Football Forum
|-+  General Category
| |-+  INTERNATIONAL FOOTBALL Discussion
| | |-+  FC BAYERN MUNICH and ASIA
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 [4] Print
Author Topic: FC BAYERN MUNICH and ASIA  (Read 7641 times)
lampo
Jr. Member
**

Email
« Reply #48 on: June 15, 2009, 12:24:52 PM »

I´m very proud that the Bundesliga FC BAYERN MUNICH club
has an official FAN CLUB located in Philippines/Manila:

http://www.fcb-fanclub-manila.com

A dream as FC Bayern Fan comes true for me!
Philippines has an registered FC Bayern Fan Club.

i´m first time in this board. great site. great that a fc bayern fan club resides in manila.
« Last Edit: June 15, 2009, 12:28:40 PM by lampo » Logged
achim
Full Member

« Reply #49 on: June 16, 2009, 01:42:20 AM »

I never saw on the Bundesliga web that Philippines was mentioned there.
Through the Fc Bayern Fan Club it happened now:

http://www.bundesliga.de/de/liga/news/2008/index.php?f=0000118810.php&fla=1

That´s like the highest accolade  for a Fan Club.

Hope this guys will not represent Bavaria only as beer drinking nation, also as football experts who want to help that a serious footballsystem comes true in Philippines.
If they like more beer drinking maybe they should open up a Oktoberfest-Manila-Club and not a Football Fan Club.
vomber
Sr. Member

« Reply #50 on: June 16, 2009, 01:52:54 AM »

for me it´s just ´ok´ that FC Bavaria opened up a fan club.
imagine german beer is delicious?  Grin
norman
Full Member

« Reply #51 on: June 17, 2009, 04:34:26 AM »

for me it´s just ´ok´ that FC Bavaria opened up a fan club.
imagine german beer is delicious?  Grin

San Miguel too.  Grin
Is it just to make footballers more drunken or that they kick a ball?
lich
Newbie
*

Email
« Reply #52 on: June 18, 2009, 08:31:47 AM »

a good sign in a crisis period

lampo
Jr. Member
**

Email
« Reply #53 on: June 19, 2009, 07:12:00 AM »

how a fan club can help phil football? any spontaneous ideas?
achim
Full Member

« Reply #54 on: July 05, 2009, 01:08:42 PM »

any decisions how d rich Fans help phil footy?
FCB_FAN
Sr. Member

Email
« Reply #55 on: August 01, 2009, 02:11:32 AM »

FC Bayern Munich won INTERNATIONAL SEASON OPENING vs Manchester United and AC Milan.
Many years it took time that FC Bayern won again vs ManU.
Now it happened.
GREAT

silvermoon
Full Member

Email
« Reply #56 on: October 12, 2009, 05:35:30 AM »

GREAT HONOURSHIP FOR HALF FILIPINO DAVID ALABA :

http://www.fcbayern.t-home.de/de/aktuell/news/2009/20929.php?fcb_sid=SESSIONID

Inside
Große Ehre für Youngster Alaba
30.09.2009

Mit erst 17 Jahren schnuppert David Alaba an seinem ersten Einsatz für die österreichische A-Nationalmannschaft. Der Mittelfeldspieler des FC Bayern II wurde für die letzten beiden WM-Qualifikationsspiele der Alpenrepublik gegen Litauen (10.10.) und Frankreich (14.10.) auf Abruf nominiert. „Es ist unglaublich, eine super Sache, auch weil ich überhaupt nicht damit gerechnet habe“, lautete Alabas erste Reaktion, „es ist toll, dass Teamchef Constantini so auf junge Spieler setzt und ihnen auch Chancen gibt. Vom A-Team träumt jeder junge Spieler, das war bei mir schon als kleiner Bub so.“

« Last Edit: October 12, 2009, 05:37:31 AM by silvermoon » Logged
CFA-Manager
Administrator
Hero Member

WWW Email
« Reply #57 on: October 13, 2009, 11:23:53 PM »

again a long article about future of half-filipino David Alaba.

He will play for Austria, bec he could also play for GERMAN NT, NIGERIA NT AND PHILIPPINE NT ; THE ARTICLE MENTIONED:
AUSTRIA WANT TO ACT NOW TO SAVE HIS TALENT FOR ITS NATION, so he will play on Wednesday v FRANCE,
so the other 3 nations can not bind him anymore in their NT´s.

http://www.fcbayern.t-home.de/de/aktuell/news/2009/21036.php?fcb_sid=4d984254e13cddb06100d7281e0842dc

vomber
Sr. Member

« Reply #58 on: October 15, 2009, 03:43:43 AM »

he did play v France...see pic and report, so he can not play in advance Phil NT anymore in coming March challenge cup.

Stefan will play ?

14. Oktober 2009 | Paris
Alaba: "Es ist eine große Ehre"

Debütant David Alaba: "Für mich ist es eine große Ehre, jüngster Teamspieler zu sein. Ich habe mich total gefreut, dass ich eingewechselt wurde. In meiner bisherigen Karriere war das sicher das eindrucksvollste Erlebnis. Für mich war es nie ein Thema, für ein anderes Land zu spielen."

ÖFB-Teamspieler Stefan Maierhofer: "Wir haben gut begonnen. Das erste Tor war leider mein Fehler. Ich habe gedacht, Veli Kavlak würde noch hinter mir stehen. Die Franzosen haben uns laufen lassen. Man hat aber auch gesehen, dass wir gegen solche Gegner phasenweise mithalten können. Heute waren wir zum Teil besser als gegen Litauen, aber das Ergebnis hat nichtgepasst."

ÖFB-Teamchef Didi Constantini: "Eine Niederlage ist eine Niederlage. Im Grunde genommen haben wir gesehen, dass wir sehr viel schneller spielen müssen, um hier zu bestehen. Wir haben zu viele Eigenfehler gemacht. Das liegt aber auch an den Franzosen, weil sie einen sehr schnellen Fußball spielen. Wir haben uns vorgenommen, bei einem Gegentor gleich weiterzuspielen. Wichtig war, dass wir den Anschlusstreffer gemacht haben. Dann haben auch die Franzosen gesehen, dass wir nicht ungefährlich sind. Wir konnten allerdings danach nicht mehr zulegen."

« Last Edit: October 15, 2009, 03:45:56 AM by vomber » Logged
lampo
Jr. Member
**

Email
« Reply #59 on: February 11, 2010, 05:47:08 AM »

Fc Bayern is playing with filipno power (david alaba) :
 Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley

http://www.fcbayern.t-home.de/de/aktuell/news/2010/22297.php

Inside:
Alaba und Contento feiern Debüt
10.02.2010

Beim 6:2-Sieg des FC Bayern im DFB-Pokalviertelfinale gegen die Spvgg Greuther Fürth haben zwei Youngsters ihr Pflichtspieldebüt gefeiert. Jung-Profi Diego Contento und der erst 17-Jährige David Alaba wurden von Trainer Louis van Gaal in der 59. Minute beim Stand von 2:2 eingewechselt und waren sofort eine Bereicherung für das Spiel des Rekordchampions. „Die Wechsel waren auch ein Grund für unseren Sieg“, sagte Van Gaal anschließend. Alaba gab sogar die Vorlage zum 3:2-Führungstreffer von Franck Ribéry. Erstmals im Kader bei einem Pflichtspiel stand zudem Mehmet Ekici, der genau wie Contento kürzlich einen Profivertrag beim FCB unterschrieben hat.

Magen-Darm-Virus beim FCB
Der seit einiger Zeit beim FC Bayern umgehende Magen-Darm-Virus hat nach Andreas Görlitz, Jörg Butt und Daniel van Buyten die nächsten Spieler erwischt. Ivica Olic musste bereits vor dem Pokalspiel gegen Fürth krankheitsbedingt passen. Sein Landsmann Danijel Pranjic stand zwar auf dem offiziellen Spielberichtsbogen, machte sich aber kurz vor dem Anpfiff auf dem Heimweg. „Wir haben jetzt die englischen Wochen, da ist so was natürlich schlecht“, hofft Trainer Louis van Gaal auf nicht noch mehr Opfer in seinem Kader.

Jubiläumssieg gegen Fürth
Der Viertelfinaleinzug gegen die „Kleeblätter“ war ein ganz besonderer Erfolg für den FC Bayern. Der am Ende klare 6:2-Sieg war der insgesamt 150. Erfolg im 204. Spiel für den Rekordchampion im DFB-Pokal.

FCB_FAN
Sr. Member

Email
« Reply #60 on: March 31, 2010, 01:13:56 AM »

YEAHHHHHHHH. Bayern won in CHAMPIONS LEAGUE 2:1 versus ManU!

dani
Sr. Member

« Reply #61 on: April 01, 2010, 03:25:25 AM »

maybe also a MOTIVATION for David !
dani
Sr. Member

« Reply #62 on: April 07, 2010, 03:47:13 PM »

Making the last four at the expense of a leading English and European club of the calibre of United  rate as Bayern’s biggest success on the European stage since winning the competition nine years ago

« Last Edit: April 07, 2010, 04:05:54 PM by dani » Logged
Pages: 1 2 3 [4] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length