Welcome, Guest. Please login or register.
September 07, 2010, 03:24:16 AM
Home Help Search Calendar Login Register
News: Azkal FORUM is powered by Philippine Football and Sport ASSOCIATION ( PFSA www.PFSA.biz ) and   CFCIA beside BUNDESLIGA-CLUB Alemannia-Aachen's footballschool "DO IT SOCCERUNIVERSITY".Messages of SPORT-FANS and SUPPORTERS around the world are very welcomed ! Smiley
 Daily up-dated actual news are available about  www.PFSA.biz and  www.PFFmanila.org

+  AZKAL Football Forum
|-+  General Category
| |-+  PHILIPPINE NATIONAL TEAMs DISCUSSION
| | |-+  Filipino-German-stars
0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 4 5 [6] Print
Author Topic: Filipino-German-stars  (Read 14166 times)
vomber
Sr. Member

« Reply #80 on: April 28, 2010, 03:48:13 AM »

from: www.PFSA.biz  Smiley

2010-04-28

HISTORY for PHILIPPINE FOOTBALL:

FIRST TIME that a FILIPINO player is staying a CHAMPIONSLEAGUE FOOTBALL FINAL.

DAVIDA ALABA ( he has a FILIPINA MOTHER ) did help FC BAYERN MUNICH to aciheive FOOTBALL CHAMPIONSLEAGUE CLUB FINAL

( the most highest FOOTBALL CLUBS EVENT around the world with a history of more as 50 years )

achim
Full Member

« Reply #81 on: August 22, 2010, 11:35:00 PM »

MVP of the day STEFAN SCHRÖCK v KASRSRUHE:
1GOAL ASSIST
1 GOAL

« Last Edit: August 22, 2010, 11:45:57 PM by achim » Logged
dani
Sr. Member

« Reply #82 on: August 25, 2010, 10:23:55 AM »

VERY> NICE REPORT about former HALF FILIPINO BUNDESLIGA player Denis Wolf and his success in FC MAGDEBURG :

1. FC Magdeburg
Denis Wolf: Vom Sorgenkind zum neuen Hoffnungsträger
Von Uwe Tiedemann

+ In Lübeck stets gefährlich: Doppel-Torschütze Denis Wolf, der hier an VfB-Torhüter Melzer scheiterte. Foto: B. Possiencke
Lange hatte Denis Wolf dem Fußball-Regionalligisten 1. FC Magdeburg eher Kummer bereitet. Aufgrund seiner komplizierten Knieverletzung kam der Ex-Erfurter 2009/10 kaum in Tritt, bestritt nur vier Spiele über 90 Minuten. Das ist in dieser Saison anders. Ganz anders sogar. Denn Wolf ist nicht nur wieder fit, er macht auch Tore – sechs in der Vorbereitung und jetzt zwei beim Punktspielstart in Lübeck.

Lübeck/Magdeburg. "Wir wollten etwas mitnehmen, auch ein 0:0 hätte mir persönlich schon gereicht. So war‘s natürlich ein Super-Einstand, davon kann man nur träumen", strahlte Wolf nach seinen beiden sehenswerten Toren auf der Lübecker Lohmühle, die für einen stürmisch gefeierten 2:0-Auswärtssieg und (zusammen mit Eintracht Braunschweig II) für die Tabellenführung gesorgt hatten. Und das trotz einer Verrenkung im Nackenwirbelbereich, die er sich bei Sprinttests zugezogen hatte: "Das ist nicht ohne, nachts habe ich immer noch Schmerzen, aber in einem solchen Spiel ist soviel Adrenalin drin, da denkt man nicht daran und spürt es auch nicht."

In der 63. Minute hatte der 27-Jährige eine gut getimte Georgi-Flanke per Kopf verwandelt, dann ein Solo erfolgreich abgeschlossen (74.). "Wir wissen, was wir an ihm haben", betonte Trainer Ruud Kaiser und bezog Maik Georgi ausdrücklich in sein Lob mit ein: "Ganz stark, wie er das 1:0 vorbereitet hat."

Auffällig, dass Wolf in jüngster Zeit häufig mit dem Kopf getroffen hat. "So ungewöhnlich finde ich das gar nicht, schon in der Jugend hat‘s oft geklappt", blickte er zurück.

Dabei schien die Sturmbesetzung in Lübeck mit dem gebürtigen Hannoveraner im Zentrum auf eine Notlösung hinauszulaufen, denn Marko Verkic fehlte die Durchschlagskraft und Eddy Vorm nach seiner Zwangspause (Oberschenkelzerrung) noch die Spritzigkeit. So entschied sich Kaiser, Georgi auf die rechte Außenbahn und Wolf in die Spitze zu beordern (55.). Ein Glücksgriff, wie sich bald herausstellte. Auf Georgis Schnelligkeit war die Lübecker Abwehr nicht vorbereitet – der Anfang vom Ende. "Es stimmt schon, dass ich mich wohler fühle, wenn ich über außen kommen kann", räumte Wolf ein und ergänzte: "Aber auch diese Variante haben wir ja schon getestet, so zum Beispiel in Bielefeld. Und ich denke, auch im Zentrum kann ich einiges bewirken."

Den Dreier im hohen Norden stufte Wolf auch deswegen so hoch ein, "weil ich überzeugt davon bin, dass an der Lohmühle noch viele Teams Probleme bekommen werden. Vielleicht spielt Lübeck nicht ganz oben mit, eine Macht im eigenen Stadion werden sie auf jeden Fall."

Und was bedeutet der FCM-Sieg für das erste Heimspiel gegen den HSV II am 22. August? Wolf: "Die Erwartungshaltung bei den Fans ist natürlich gestiegen. Aber ich finde es gut. Genau das wollten wir doch."

chimchim
Sr. Member

Email
« Reply #83 on: September 04, 2010, 03:15:03 AM »

Filipino NEIL ETHERIDGE maybe will play soon as 1ST GOALKEEPER of FULHAM FC !

Whither David Stockdale?
02 September 2010
tags: Fulham, Manchester City, Mark Schwarzer, David Stockdale, Pascal Zuberbuhler
by Andy Glockner

Stay healthy, Mark. There's no one else available.
** Update: This could be Fulham’s backup keeper should Stockdale be out. Neil Etheridge is a 20-year-old, England-raised Filipino who played for England’s U-16s but now has been capped three times by the Philippines’ senior national team. The scant information available on him paints him as promising. Hope Schwarzer stays healthy. Interesting roster gambit by Mark Hughes.
Fulham’s young goalkeeper has had an eventful first month of the season, going from nondescript backup to starter in the wake of Mark Schwarzer’s “injury”/transfer holdout to a callup for England’s first two Euro 2012 qualifiers.
He’s had to beg off the callup, though, due to a mysterious ankle injury that he apparently suffered against Blackpool and supposedly could keep him out of action for up to 10 weeks.
Various blogs and other second-source news stories have similar accounts as this:
“Ankle ligament damage has already denied Stockdale his first involvement with the national side – the Fulham goalkeeper fears he could be absent for up to two months having only just broken into the first team at Craven Cottage”
This is odd, since you’d think the recent goalkeeper transfer carousel saga would make this a fairly notable story, worthy of its own newser. It became even stranger when Fulham released its 25-man roster yesterday and the only senior keepers listed on it were Schwarzer and Stockdale. Aging reserve keeper Pascal Zuberbuhler is not on the squad sheet, which means he’s ineligible for Premiership play until at least Jan. 1.
So, in other words, Fulham went from the brink of selling Schwarzer to now having him as the only healthy senior goalkeeper on the roster? Assumedly with one of the team’s Under-21 reserves as the backup? That doesn’t sound like a very foolproof plan, especially if Schwarzer actually has been nursing some kind of back issue to go with his ego bruise.
I’ll have to do some more digging to see what the rules are concerning goalkeepers with the new roster restrictions. I don’t want to see Fulham have to mimic Man City from last season and have to make an emergency loan for someone because their only other option is some 19-year-old from Andorra.
Pages: 1 ... 4 5 [6] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length